opet ja...

Hlavinka Josef hlavinka na brailcom.cz
Pátek Únor 5 15:33:10 CET 1999

Zdravim Vas pane Bajtl, i ostatni fandove.
	K vasemu dotazu jak... Vyzkousel jsem snad vsechno, vcetne stahovani
Explorerem na starem pripojeni i to na novem http://ftp2.braillnet.cz. Ale
ani to mi tak uplne nevyhovovalo, mozna je to mou spatnou orientaci
nebo zmatkarenim, ale nedarilo se mi nejak spravne klepnout tam, kam
jsem mel.
	Nejcasteji jsem braillnet navstevoval pomoci FTP Exploreru, tudiz
klasickym FTP. Ale kdyz jsem dostal Windows Commander, FTP Explorer
jsem odinstaloval, nebot Commander je o mnoho na FTP rychlejsi.
	Vcera a i dnes jsem si vyzkousel prave tu moznost, nastavit v Commanderu
trideni podle data, pri pripojovani se pomoci FTP protokolu. A reknu
Vam, ze je to takova basta, ze u toho uz asi zustanu. Jen me prekvapilo,
ze jsou nejnovejsi soubory na konci seznamu, musel jsem se pomoci
CTRL + END presunout na konec a vracet se a jen oznacovat. Opravdu
to slo bezvadne, rychle a v pohode.
	Ale stejne bych byl pro to, u tech Zor nejak oddelit ta starsi -
archivni cisla z minulych let, od aktualnich - letosnich casopisu.
Co treba vytvorit knihovnu "zora_old" s cisly z minulych dvou let
a Zora, kde by byla jen aktualni cisla casopisu.
	Samozrejme, pri pouzivani takovych bezvadnych pomucek jako je ten
Commander se to vlastne vyresi samo, ale prece jen. mozna by to nekterym
mohlo usnadnit orientaci. Vzdyt; digitalizuje se teprve treti rok
a uz je tam tech textu nasich casopisu docela mnoho.
	Pokud bych mohl neco navrhnout, tak zrizeni nejake adresy nebo spec:
knihovny pro FTP, do niz by mohlo byt rychlym zpusobem preneseno to,
co Vam nabizeji abonenti, napr. vetsi a rozsahly text, nejaky ten
free program stazeny z internetu a jine. Samozrejme by zarazeni tohoto
do oficialnich knihoven zaviselo az na rozhodnuti jejich pracovniku.
Jde mi jen o to, ze prenaseni ruznych programu, souboru Wave a MP3
a pod, je klasickym mailem temer neproveditelne.
	S pozdravem

Josef Hlavinka
hlavinka na brailcom.cz

Uzivatele vsech postovnich programu mi mohou psat s plnou diakritikou.
Je vsak nutne ve vasem programu zapnout funkci MIME a
kodovou stranku nastavit na ISO 8859-2.