take se ozyvam

Jozef Budzak budzak na braillnet.cz
Sobota Únor 20 16:31:41 CET 1999

ahoj pratele fandove.
Chci vas vsechny pozdravit. Jsem prihlasen do fandy uz nekolik
mesicu, ale doted jsem byl pasivnim ucastnikem. To by se melo zmenit.
Nejdrive bych chtel rict, ze jsem pozorne sledoval diskuse na ruzna
temata a hodne jsem se z nich poucil. A nyni k nekterym prispevkum:
K diskusi o tom, zda jsme rozdeleni bych se pripojil k nazoru, ze
rozhodne to nemusi byt rozdeleni na dva nepratelske tabory. I ja se
priklanim k tomu, ze prace v DOSu je pro zrakove postizene velmi
prijemna a umoznuje vice se podivat do hloubky. Napr. i to, ze pomoci
programu Kuk nebo brailskeho radku se mohu kdykoli podivat na celou
obrazovku a detailne si ji prohlednout. To ve Windows takto nejde a
jsem vlastne odkazan na to, co mi ozvucil Wintalker. Uplne detailni
predstavu o vzhledu obrazovky jako uplne nevidomy nemohu ziskat. A
zvlast pokud se seznamuji s novym programem, tak moznost prubezne si
prohlizet obrazovku je nezbytna. A samozrejme moznost vytvaret Bataky
nebo upravovat konfiguracni soubory take stoji za to. Take si myslim,
ze nektere programy jsou mnohem vyhodnejsi v DOSu. Rikam to i presto,
ze take jsem pracoval dost hodne ve Windows 3.11 a nyni i ve Windows
95. Podilim se na vyuce prace s PC a take se obcas setkam s tim, ze
pokud nekomu nevidomemu ukazuji praci v DOSu i ve Windows, prvni
dojmy nekterych z nich jsou takove, ze prace v DOSu je pro ne
pratelstejsi. Avsak take ocenuji vyhody, ktere nabizi Windows a bez
nekterych programu bych si uz dnes tezko zvykal.
I ja mam nejakou dobu zapujceneho Gina a tak jej testuji. Pokud jde o
diar, mel jsem s nim dost neprijemnou zkusenost, kdyz se mi nedarilo
vymazat prosly zaznam a Gin se stale ozyval, az jsem jej musel
nakonec resetovat. Nevim, zda to bylo tim, ze jsem neco delal spatne
nebo zrovna ten muj pristroj se takhle choval, ale takto bych si diar
take nepredstavoval. Ted mam v Ginovi software, ktery diar vubec
neobsahuje. Mel jsem nejakou dobu  i Arii a tam se mi diar  jevil
lepsi. Take textovy editor Arie umi mnohem vic funkci, napr. moznost
otevrit najednou vice souboru, az 9 oken. Vim, ze cenove je to
nesrovnatelne, ale mne by se jevila lepsi Aria. Take mi totiz
nekolikrat gin se kousnul, a jedinou moznosti bylo resetovat a tim
padem prijit o napsane informace.
A jeste jednou vetou zpatky k DOSu. Velmi se mi libil prispevek panu
Salaby a Rehaka o nepublikovanych parametrech a prikazech. Ikdyz s
urcitym spozdenim, chtel bych za to podekovat. Rozhodne jsem pro, aby
jste tyto informace posilali casteji.
  .    Tos to je zatim ode mne vse. Asi jsem se vice rozepsal. Je to
asi tim, ze je to muj prvni prispevek.
Vsechny vas zdravi
Joza Budzak
e-mail: budzak na braillnet.cz
Take mam nastavenu funkci mime a Iso 8859-2, takze muzu komunikovat
pekne po cesku, alebo aj po slovensky.