Zdravim vas Priatelia

Ladislav Csepi lacoc na netlab.sk
Čtvrtek Únor 11 08:50:03 CET 1999

Opet som si nasiel casu na to, aby som poprecitaval vase prispevky,
lebo sa mi zacali hromadit viac nez bolo zdravo.
A tak mi dovolte hromadne zareagovat na vsetko, co ma podnietilo,
ci zaujalo.

Prednedavnom, sme s panom Kubacom pisali do Fandy prispevky o spracuvani
literatury na Cd rom. Reakcia z kniznice vsak, na moje mensie sklamanie,
nebola moc potesujuca. Nuz, ale co sa da robit, jedinym pozitivom
tu je, ze sa len potvrdzuje moj nazor, ze spracovanie literatury
do podoby pouzitelnej pre nevydiacich, je najvhodnejsie skenerom a
rekognitov, i ked to robi chyby. Plati to predovsetkym pre odbornu
literaturu.

Dalsia debata, ktora sa vo Fande rozprudila, je o tom ci su uzivatelia
operacnych systemov nejako deleny na tabory, alebo nie. Nech uz je
to akokolvek, verim tomu co napisal jeden z vas, ze ak sme rozdeleny,
tak dufam, ze nie na nepriatelske tabory.
Mimochodom mi dovolte sa podelit s vami o vlastnu skusenost: Narozdiel
od mnohych z vas ja mam na svojom pocitaci ozvucene Win 3.11 a Win
95 Wintalkerom a dos ozvuceny nemam. V utrobach pocitaca sa prehrabovat
neviem a tak mi to velmi ku stastiu nechyba. Musim vsak povedat, ze
uprimne zavidim uzivatelom dosu niektore vyhody, ktore su povedzme
pre tych co maju ozvucene aj oba operacne systemi mensim problemom,
ako pre tych co maju iba Win. Nie ze by som si tazkal na rosasoft
a Pata Pospisila, o nich len vzdy v tom najlepsom a 90 percent potrieb
mi Win skutocne uspokoji.
Nuz ale asi este dlho budem zavidiet majitelom Kuku program Dvojklep,
ktorym udajne ovladaju pocitac priamo s postele, taktiez nepoznam
hry, ktore by mohol nevydiaci pod Win uspesne pouzivat a zaroven si
aj zahrat a ine drobnosti, no opet musim podotknut, ze v tejto oblasti
nie je velky problem a najlepsie sa maju ti, co maju na pocitacoch
ozvuceny Dos Win a povedzme pripadne aj Linux. Ja by som si najradsej
este priinstaloval aj Madarske win95, alebo proste nejaky madarsky
citac textu, lebo pri citani knich v tomto jazyku, sa mozem opriet
iba o uzivatelske slovniky vo Wintalkeru, ktore vsak napriek znacnemu
pokroku este madarcinou nevladnu.

Pan Seifert sa tiez opet zmienil o "zivom" stretnuti fanusikov a som
aj docela rad, ze sa hovori uz aj o tom, co by ste si priali, co by
sme tam robili, alebo presnejsie ako stravime cas, ktory tam budeme.
Priviest so sebou volaco nove je velmi dobry napad a tymto sposobom
by som chcel poprosit a srdecne uvitam okrem ineho aj pana Buchala
alebo niekoho z Brailcomu, ked nam v ramci "ziveho" stretnutia poukazuje -
aspon trocha ako vlastne funguje linux s ozvucenim, ktore ponuka.
Aspon v mojom okoli je dost ludi, ktory by sa priamo na toto radi
pozreli - prirodzene ak ich clenovia "ziveho" stretnutia nevyzenu.
Taktiez by ma zaujimalo aky  osud stihol elektronicky zapisnik Gym
z dielne pana Mojziska, ci sa uz vyraba a kolko stoji? Ak si ho niekto
z vas kupil, mohol by ho doniest, ja som ho videl iba z "rychlika".
Co by som priniesol ja? Nuz, neviem, ci by vas to zaujimalo, ale mam
viacero drobnych napadov. Pre Wintalker som urobil, celkom schopny
Slovensky uzivatelsky slovnik, no stalo to dost roboty a stale este premyslam,
ci ho budem rozdavat, alebo predavat, no kazdopadne by sme si s nim
mohly vypocut troska textu. Mam aj Madarsky, no silne pochybujem, ze
by niekto z vas tejto reci intenzivne vladol a holdoval.
Mam tiez Statisticky balik pre socialne veci - jeho verziu pre dos
a kedze nemam dos ozvuceny, dal som pre neho urobit programcek, ktory
umoznuje pracovat s nim aj vo Win. Tato vec vsak moze zaujimat iba
ludi, tymto smerom profesionalne orientovanych, co su socialny pracovnici,
psychologovia sociologovia a ine...
Statisticky balik je volne siritelny a dobre slape s Wintalkerom.

Nejako som sa tiez rozpisal, snad by stalo za to sa uz aj rozlucit
a robit si svoju robotu, ktorej mam neurekom.
Jo: Nestihol som si vsimnut, ako sa nakoniec doriesilo k dokonalosti
rychle a pohodlne spristupnovanie noviniek na Braillnete?
so srdecnym pozdravom
Laco