jsme rozdeleni? Nabizim...

Radek Seifert Seifert na tereza.fjfi.cvut.cz
Úterý Únor 9 10:54:41 CET 1999

Ahoj Jirko a ostatni,

i ja si myslim, ze ladeni tveho mailu bylo snad az prilis
pesimisticke, dovol mi jen par kratkych poznamek...

Jestli te to uklidni, i ja stale patrim mezi uzivatele DOSu, i kdyz
jsem v poslednich mesicich udelal pomerne hodne prace na seznameni se
s moznostmi Windows a nahlizel na tento problem pokud mozno ze vsech
moznych uhlu. Podle - zduraznuji - meho ciste subjektivniho hlediska
jsem se po sahodlouhe uvaze rozhodl u DOSu nadale zustat. Proc?
Leckdo by snad z vyvoje v poslednich letech mohl mit dojem, ze mu
prave ve Windows cosi ujizdi, ze neni soucasti one prvni linie,
kterou se nyni Windows zda byt. U beznych uzivatelu je to urcite
namiste, setrvavani na platforme DOS je dnes mezi beznymi uzivateli
spise otazkou financni ci je to dano moznostmi hardware, mezi zrakove
postizenymi uzivateli je vsak situace, podle mne, ponekud jina.
Rozhodne jsem nedospel k zaveru, ze by prechod na Windows znamenal v
mem zivote zkvalitneni me prace s PC. Pochopitelne Windows zpristupni
nektere programy, ktere pro DOS neexistuji, ale trochu to plati i
obracene; v DOSu existuje cela rada programu, ktere jsou svou
funkcnosti a okamzitou pouzitelnosti stale jeste v prostredi Windows
nenahraditelne - a kdyz prece, pak casto za cenu ztraty komfortu a
rychlosti, ktere poskytuje DOS. Ale jak rikam, vyhody i nevyhody jsou
na obou stranach, jednoznacne vsak nelze rici, ze je neco lepsi ci
neco horsi. Pravdou zustava, ze napriklad nevidomi uzivatele se pri
detailnim zkoumani vnitrnich struktur pocitace bez DOSu stale jeste
neobejdou, naopak pro bezneho uzivatele potrebujiciho si obcas neco
naskenovat, napsat, poslat mail ci prehrat nejake ty zvuky je DOS jiz
zcela postradatelny. Mezi svetem zrakove postizenych a beznych
uzivatelu proto v tomto smyslu neexistuje rovnitko.

K druhe casti tveho mailu asi tolik; ne, skutecne nelze uvazovat o
nejakem skoleni, konec koncu nejsme vyucovaci klub, nybrz klub lidi,
kteri maji stejneho konicka, stejne hoby. I ja si myslim, ze prvotni
ulohou setkani by melo byt predevsim se trochu osobne poznat,
pohovorit si v realnem case o nejruznejsich vecech z tohoto oboru,
ale v zadnem pripade neni spatny napad privezt s sebou neco, co by
pro ostatni mohlo znamenat skutecny posun v jejich uzivani pocitace.
To "neco" vsak mohou privezt zase jen jednotlivi clenove konference,
proto ctete dal...

Navrhuji, aby ten, kdo si mysli, ze ma pri svem pouzivani k dispozici
neco, co by mohlo ostatni zajimat, a pritom je schopen toto cosi v
nejakem unosnem case predstavit, predvest - a je ochoten se s
ostatnimi o to podelit (pri respektovani autorskych prav), necht se
obrati do konference a v kratkosti jiz nyni predstavi to, co by s
sebou privezl. Ja jako moderator konference se postaram, aby vsechny
tyto nabidky byly registrovany a dojde-li pak k setkani, uverejnim
celkovou tabulku (prehled) vecicek, se kterymi se muze kazdy clen pri
setkani setkat a odvest s sebou. Ostatni zalezitosti jsou jiz
organizacni diskusi - mam na mysli situaci, kdy by programu bylo
prilis mnoho nebo si nektere vyzadovali prilis mnoho casu na
seznameni se s nimi. O tom ale opravdu diskutujme az uvidime, co se
nabizi.

Rozhodnete-li se tedy reagovat na tento mail konkretni nabidkou,
uvedte, prosim, nasledujici fakta:

Jmeno programu
Operacni system
Ucel
Velikost
Predpokladana doba predvedeni
Jak je zajistena pravni cistota

...Pripadne muzete dodat cokoliv dalsiho, ale tyto udaje by tam byt
mely.

Verim, ze muj navrh prijmete kladne.

Navrhuji take jednotny Predmet zpravy (Subject) pro tyto nabidky -
"Nabizim pro setkani".

    S pozdravem

    Radek Seifert, moderator konference