Jeste k KTN.

Antonin Kubac kubac na prv.czn.cz
Pátek Únor 5 22:46:03 CET 1999

Zdravim vsechny fanousky.

Taky jsem se jiz v lonskem roce zajimal o knihy  nactene pro program
daizy. Hodne ctu zvukove knizky z knihovny a vzdy kdyz se mi nejaka
libi, z tezkym srdcem ji odesilam zpet. A tak jsem si rikal. Jak si
muzespatne vidici zaopatrit takovou knizku? V uvodu kazde zvukove
knihy je uvedeno, ze se knihy nesmi kopirovat.  Takze  pokud bych
chtel dodrzet pravidla nepripada kopirovani na moje kazety. Kdybych
si takovou knizku opatril v bodovem pismu, tak z toho nebudu mit ten
spravny pozitek, protoze jednu stranku prectu asi za 40 minut. Vidici
lide si knihy kupuji a davaji do svych knihoven.Ale co ja? V bodovem
pismu ne, na kazete tky ne. Takze jak?Proto se mi jako nejvyhodnejsi
jevily knihy ve formatu daizy. Pry  se snad tyto knihy neosvedcily
pri pujcovani. Pry snad rady praskaji cedecka pri preprave postou. Ale kdyby se prodavaly
pro zrakove postizene  lidy do knihovnicek, tak by to vůbec nevadilo.Proto
by mne taky zajimalo, jak je tofinancne narocne vyrobit takovou knihu
a jestli se tento projekt zastavil? Dale bych navrhovoval, aby knihovna
zkusila zmapovat zajem ctenaru o knihy v tomto formatu.  Jeste zaverem
bych chtel rict, zeknihy ve formatu daizy na cd romech by nebyly narocne
na bytovy prostor tak, jak je tomu treba u kazet.

Antonin Kubac.